idasiirtola

22:06

Kategori: ÖVRIGT

Dag ett- Om mig.

Ida Caroliné Siirtola heter jag, född 24 maj 1994 på Gävle sjukhus. Mamma och pappa valde mellan Ida och Amanda men bestämde sig tillslut för namnet Ida. I ett år bodde jag i Furuvik men 1995 flyttade vi till Skutskär hit där jag även bor nu.
När jag var fyra år föddes min lillasyster Moa och jag var stolt som en tupp. Mamma har berättat att jag och mormor hade varit och shoppat innan jag för första gången skulle träffa Moa på sjukhuset. Då hade jag köpt en jeans klänning som jag sprang runt med till alla sjuksystrar och läkare och sa: Kolla min fina storasyster klänning som jag har köpt och var värsta mallig.
Det ända jag minns från när jag var sex år är att jag har gått i skolan, först Bodaskolan där jag trivdes hur bra som helst. Men det gjorde jag även på Rotskär där jag gick högstadiet. Nu går jag på Thorèn business school på Commerce programmet där jag trivs jätte bra med min nya klass.
Och sen får vi inte glömma att när jag var 13 träffade jag min Petrus som jag fortfarande är tillsammans med! I tre år har han hängt med mig. Läskigt när man tänker efter.
Det var lite om mig, hoppas det duger. Imorgon kommer det ett nytt inlägg. Kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: