idasiirtola

16:55

Kategori: ÖVRIGT

Dag fyra- Min släkt.

Egentligen var det en punkt där jag skulle beskriva vad kärlek är för något. Men att beskriva vad kärlek är för mig är omöjligt. Det går inte att sätta ord på. Så jag valde istället att skriva lite om min släkt.

Mammas sida:

På mammas sida har jag förstås Mormor och Morfar, som inte går att beskriva med ord. Jag är evigt tacksam för att dom är just min mormor och morfar. Dom ställer alltid upp med skjuts hit och dit, dom finns alltid där när man behöver dom. Mormor och jag har samma intresse- shoppa, morfar gillar det inte alls lika mycket och vill hellre ta en fika. Dom är så snälla. Världens bästa♥
-
Mamma har som sagt ett syskon också där jag har mina två kusiner, Fillipa och Emilia. Emilia umgicks jag mycket med förr, men nästan ingenting längre. Dåligt av oss eftersom hon bara bor en gata bort + en fotbollsplan. Emilia har en blogg också så om ni vill gå in och kolla på den får ni en länk här.
-
För två år sedan dog min gammelmormor, en sådan fantastisk människa som jag saknar enormt. Hon var så speciell. Mamma berättade häromdagen att när hon var cirka 75 var det en kille i 20 årsåldern som försökte "råna" henne på cigg. Men hon sa emot, och eftersom inte han lyssnade på henne trök hon upp han mot väggen och sedan sprang han därifrån. Hur cool är hon inte? Mina fina Gammelmormor ♥
Även på mammas sida dog min gammelfarmor för två år sedan bara några månader efter gammelmormor. Även henne tyckte jag jätte mycket om, men jag minns inte så mycket av hur hon egentligen var eftersom hon dom sista åren var helt senil. Jätte tråkigt. Men hon var alltid glad och så söt, kortare än mig! (Jag är 1,54 förstår ni hur kort hon var då?) hihi.

Jag, min lillasyster & Maja.
Pappas sida:

På pappas sida har jag såklart farmor och farfar, som jag inte alls har lika bra relation till eftersom min farmor pratar finska har jag inte lärt känna henne och har aldrig pratat med henne mer än typ kroppsspråk. Farfar pratar jag med så fort jag träffar honom. Men vi träffas inte så jätte ofta.. Tyvärr.
-
Pappa har även en bror som har två barn, mina kusiner. Maja och Johannes. Det är lite lustigt hur jag och Maja är. Vi är kompisar, har gått i samma klass i hela lågstadiet och samma barnmamma och vi umgås i samma "gäng" men även kusiner. Maja hittar ni här.
-
Pappas övriga släkt vet jag inte så mycket om. Han har 17 kusiner och han är faktiskt yngst av alla dom. Så vissa av hans kusiner är redan döda.
-
Det var nog allt, hoppas det inte blev för mycket!! Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: