idasiirtola

00:13

Kategori: ÖVRIGT

Det sägs att en bild beskriver mer än tusen ord. Den här bilden väcker så himla mycket minnen..
För det första jag var nykär vilket är den härligaste känslan man kan känna
För det andra jag var spänd och nyfiken
För det tredje var det här min första skolvaslutning i högstadiet. Sjuan.
För det fjärde var det min första kväll på stolt och nykter
Jag kommer ihåg så himla mycket när jag ser den här bilden, men mitt  starkaste minne med det här kortet är min fina gammelmormor. Världens härligaste människa, så speciell. Verkligen någon som jag såg upp till och gör det än. Hon gjorde allt på sitt eget vis och sa vad hon tyckte och tänkte. Jag blev så jäkla knäckt när hon gick bort och mådde så himla dåligt, jag var inte alls förbered på det. Jag kommer aldrig glömma när vi satt och gjorde midsommar-kransarna i stugan när hon satt där ute i solen och sov med öppen mun. Vi skämtade alltid och sa att hon var tvungen att passa sig när hon sover med munnen så, eftersom den liknade en fågelholk och att en fågel skulle flyga in där. Men vet ni varför jag får så fina minnen när jag ser den här bilden? Det var för att jag lag min ros på kistan och på den rosen hängde det här kortet! Jag saknar dig gammelmormor vi kommer att ses igen, även om det kommer ta ett tag så får du vänta på mig ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: